Knysna 30-11-2017 24 graden - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Marja Bleeker - WaarBenJij.nu Knysna 30-11-2017 24 graden - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Marja Bleeker - WaarBenJij.nu

Knysna 30-11-2017 24 graden

Door: Jean en Mar

Blijf op de hoogte en volg Marja

30 November 2017 | Zuid-Afrika, Knysna

30-11-2017
Gisterenavond waren we allemaal moe. Geslapen van 20.00 tot 06.00 uur. Wie zegt dat vakantie niet vermoeiend is haha.

Bij het ontbijt hebben we gesproken met de eigenaar van het park waar we logeren. We vertelden dat we naar Birds of Eden en naar Monkeyland wilden gaan. Hij adviseerden ons om in plaats van Monkeyland naar Jukani Big Cat Sanctuary te gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Het was een kort ritje, 45 minuutjes. Eerst naar de “Birds of Eden”. De grootste volière van de wereld. Was heel mooi, zoveel mooie vogels gezien.
Daarna naar Jukani. Daar zitten katachtigen die wat meegemaakt hebben en het in het wild niet meer redden. Bijvoorbeeld circusdieren en een tijger die gefokt was om na ca. 3-4 jaar losgelaten te worden en dan afgeschoten te worden door een rijke toerist, die grof betaald voor zijn “jachttrofee”. Er zaten daar ook twee witte leeuwen, heel vreemd om te zien die lichte manen. Het park was mooi opgezet en de dieren werden goed verzorgd. Maar het is best wel vreemd om de dieren in een kooi te zien, nadat We zoveel in het wild gezien hebben.
Als afsluiter zijn we naar het strand van Pettenburg Bay gegaan, schitterend. Maar weer geen walvissen. ’s Avonds gegeten in het Waterfront van Knysna. Oesters, garnalen en zalmsushi. Heerlijk. Met de taxi naar “huis”.

• 01 December 2017 - 09:49

Henk Jr.:

volgens mij is er iemand reclame aan het maken via jullie site. kan je die er niet afgooien??
    mooie en leuke foto's. lijkt me idd raar om beesten in gevangenschap te zien en een paar honderd meter verderop in het wild. En zijn dat nou cocktails uit een pindakaaspot?????? OP naar Oudtshoorn.

• 02 December 2017 - 11:35

Gitta:

Ja gek he om ze dan zo te zien, ookal zijn het dieren die het anders niet overleven is het toch sneu, gevangenschap. Hadden wij ook na Azie, zoveel wilde dieren gezien, dan een dierentuin daarna toch anders aanvoelt.
    Mooie fotos, ben benieuwd om ze in het 'echie' te zien, qua kwaliteit, met je mooie nieuwe camera. XXXXXXXXXXXX