Kaapstad heren we come 24 graden - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marja Bleeker - WaarBenJij.nu Kaapstad heren we come 24 graden - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marja Bleeker - WaarBenJij.nu

Kaapstad heren we come 24 graden

Door: Jean en Mar

Blijf op de hoogte en volg Marja

04 December 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We moesten vandaag maar 50 km naar Kaapstad. Ondanks dar Rob en ik ons verslapen hadden vertrokken we toch om 9 uur na weer een perfect ontbijt. Om half elf waren we bij ons hotel, veel te vroeg, dus de bagage ingeleverd en de stad ingegaan. Wat een drukte en gezelligheid. Overal marktkraampjes met souvenirs. Overal mensen zingen op straat en dan met de pet rond. Er zijn ook veel kinderen die bedelen voor “coins”. Ergens koffie gedronken met cheesecake, volgens het oude recept van zijn Duite grootmoeder. Mooie oude gebouwen tussen nieuwe gebouwen in. Er staat ook een stukje Berlijnse muur op een plein, best wel apart. ’s Avonds gegeten in een steakhouse aangrenzend aan ons hotel. Salade vooraf en daarna een black agnus steak.
Na het eten dachten we naar een barretje te gaan van een dame die we eerder op de dag gesproken hadden.. Het bleek een soort van gallery te zijn, waar je ook wat kon drinken en natuurlijk de kunst bekijken.De eigenaresse heeft 9,5 jaar in Porto Ricco gewoond, maar ze miste Kaapstad teveel en is terug gekeerd en is deze gelegenheid begonnen. Ze heeft ons verschillende tips gegeven waar naar toe te gaan en waar de beste restaurants zijn. Heel leuk om te kletsen met iemand die hier, nu alweer jaren, woont. Nog een glaasje wijn als afsluiter van de dag op ons privè terras en slapen.

• 04 December 2017 - 21:32

Peter Bakker:

leuk Jeanneke en Rob, om de foto's en verslagen van jullie prachtige reis te volgen.
    heel veel plezier nog en doe voorzichtig.
    groetjes Peter.

• 04 December 2017 - 21:41

Mariska:

Lekker kleurrijk allemaal! Geniet nog maar lekker van jullie laatste vakantiedagen.
    Cisco is al in kerststemming hier, hij heeft alles van zolder getrokken. Chay zet ook een boom op haar kamer neer. Geen Sint dit jaar hier.
    XxX

• 05 December 2017 - 00:02

Tjeerd:

Gelukkig deze keer een kort tripje. Klinkt gexellig Kaapstad!

• 05 December 2017 - 15:38

Henk Jr.:

ziet er gezellig uit Kaapstad! kan je goed toeven denk ik. wel weer jammer dat ze een speciale parkeerplaats voor Rob gemaakt hebben. nee grapje!! mooi dat jullie het leuk hebben. groetjes.

• 06 December 2017 - 19:16

Marjo:

Wat een verschil he, het hart van Kaapstad met mooie gebouwen en de sloppenwijken!