De laatste dag 8 december, 38 graden - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marja Bleeker - WaarBenJij.nu De laatste dag 8 december, 38 graden - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marja Bleeker - WaarBenJij.nu

De laatste dag 8 december, 38 graden

Door: Jean en Mar

Blijf op de hoogte en volg Marja

22 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We wilden vanochtend de koffers beneden brengen en vragen of deze opgeslagen konden worden, aangezien we pas om 20.30 uur zouden vertrekken. Bleek dat we de kamer nog de hele dag en nacht konden gebruiken. Wat een luxe, dus nog lekker douchen etc voordat we naar het vliegveld zouden gaan vanavond.
Vandaag een nieuwe poging om naar Signal Hill (Seinheuvel op z'n Afrikaans) te gaan. En ja hoor op tijd om het afvuren van de seinschoten mee te maken. Het afvuren van de seinschoten werd vroeger gedaan om schepen te waarschuwen voor slecht weer. Bovendien ontstond er een traditie om elke dag stipt om 12.00 uur een schot af te vuren ter ijking van de scheepsklokken, wat nu nog steeds elke dag om 12.00 uur wordt gedaan. Daarna nog even naar het strand, avondeten en om 20.30 uur richting het vliegveld, de auto inleveren inchecken en weer op weg naar huis.