Swaziland 23-11-2017 14 graden - Reisverslag uit Mhlambanyatsi, Swaziland van Marja Bleeker - WaarBenJij.nu Swaziland 23-11-2017 14 graden - Reisverslag uit Mhlambanyatsi, Swaziland van Marja Bleeker - WaarBenJij.nu

Swaziland 23-11-2017 14 graden

Door: Jean en Mar

Blijf op de hoogte en volg Marja

24 November 2017 | Swaziland, Mhlambanyatsi

Vanochtend vroeg wakker 6 uur. Tegen verwachtingen in hebben we goed geslapen. Gordijnen open en.... bewolkte lucht en fris, 14 graden, dat is 25 graden minder dan gisteren brrrrr. Om 7 zaten we aan het ontbijt, omelet met groente.
Alles inladen en nog even tanken. Dat was leuk, Rob werd geholpen door 10 mensen, dat bleken leerlingen te zijn. Op weg naar Swaziland, nog een klein stukje Zuid Afrika en dan de grens over. Bij de grens eerst uitchecken uit Zuid Afrika, 3 meter verder rijden weer paspoort controle: inchecken in Swaziland. Auto registreren en wegenbelasting betalen en op weg.
Onderweg gestopt bij een "restaurant" voor 2 koffie en een blikje fris waar we 26 rand voor moesten betalen, dat is omgerekend ongeveer € 1,50.
Swaziland is erg groen, veel bananenplantages, ook de bergen zijn bebost dus mooi groen. Bij een brug gestopt omdat er een krokodil in het water lag.
Verder hebben we niet veel van het landschap kunnen zien, het regende en was erg mistig.
Vlakbij onze bestemming naar een traditioneel bijenkorf huttendorp geweest. Leuk om te zien en te horen hoe het vroeger was. De vrouwe slapen in hutten omringt door riet en de mannen in hutten omringt door hout (zie foto's). Wanneer de meisjes 6 jaar zijn, dat weten ze als ze met hun arm over hun hoofd hun oor kunnen pakken, gaan ze ook bij de vrouwen slapen.
Ook de traditionele dansen gezien, wat een dans geweld, echt mooi.
Om 17.30 aangekomen in onze lodge: Correcter Arms Hotel, deze is weer top. Een upgrade gekregen wat inhoudt dat we 2 kamers hebben waar 7 mensen kunnen slapen. Heerlijk gegeten, nog een wijntje en lekker slapen.

• 25 November 2017 - 10:25

Henk Jr.:

beetje nederland wat weer betreft!!!! weer veel meegemaakt, toppie!!

• 25 November 2017 - 20:07

Tjeerd:

Blijft toch leuk zo’n andere wereld. Mooi hoor. En keep the upgrades coming :-)